Reiki dan asal Its Mudah

Reiki dan asal Its Mudah

Reiki semakin berkembang di populariti di seluruh dunia Barat. Perkataan "Reiki" adalah Jepun dan bermaksud "tenaga kehidupan sejagat". Hari ini, ramai ahli tulang moden, psiko, doktor perubatan, ahli psikologi dan lain-lain profesional perubatan kini mula menyedari manfaat Reiki.

Seorang ahli teologi Jepun bernama Mikao Usui (Usui Sensai) mengasaskan sistem penyembuhan Reiki, pada akhir abad yang lalu. Dilahirkan pada Ogos 1865 di Kyoto, Jepun, Usui Sensei dikatakan 'bapa' Reiki. Pada awal 1920-an selepas belajar di sebuah biara Buddha Usui Sensai berpengalaman dan mendapat pemahaman intuitif bagaimana untuk bekerja dengan Reiki sebagai satu cara penyembuhan dan pembangunan diri.

Kemahiran penyembuhan Usui Sensai ini mesti telah luar biasa, kerana beliau terkenal di seluruh Jepun dan dikagumi sebagai "perintis memulakan semula Hands-on-penyembuhan dari keturunan yang lalu," (petikan dari peringatan-Nya) dengan bilangan orang yang dibantu oleh Reiki dilaporkan kepada telah beberapa ratus ribu.

Menyalurkan Reiki Healing tenaga paling dikenali untuk digunakan sebagai saluran untuk tenaga untuk menyediakan kaedah yang selamat penyembuhan. Ia menggalakkan kesihatan yang baik dan kesejahteraan dan boleh dialami oleh rakyat semua peringkat umur dan kesihatan. Bagi mereka yang membuka minda mereka, hati dan jiwa untuk proses itu, Reiki dikenali sebagai lembut dan asuhan.

Bagi mereka yang ingin belajar Reiki, sekolah pemikiran yang berbeza wujud sekitar bagaimana proses attunement ini diaktifkan dalam seseorang. Ia dikatakan bahawa Usui Sensai menjadi Master lengkap Reiki sekaligus dengan terlebih dahulu mengakui dan kemudian sengaja mengakses dan menggunakan tenaga yang didapati dalam dirinya - tidak menunggu, ada tahap yang berbeza.

Oleh itu tenaga Reiki yang sama yang yang ditemui mengalir Usui Sensai dalam dirinya juga mengalir dalam diri anda sekarang semua yang anda perlu lakukan adalah mengikuti jejak Usui Sensai dengan pertama mengakui tenaga, kemudian dengan sengaja menghubungkan dengan dan menggunakannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar