Osteopati Pengenalan

Osteopati Pengenalan

The osteopati perkataan berasal daripada dua perkataan Yunani, tulang dan penyakit. Seperti dalam kiropraktik, pengamal memanipulasi dan menyesuaikan tulang, sendi, otot, ligamen dan tisu penghubung untuk membawa kesejahteraan. Osteopaths percaya bahawa apa yang mereka rujuk sebagai luka osteopathic adalah ketidakseimbangan dalam ketegangan normal tulang belakang. Melalui kesan mereka ke atas sistem saraf, luka-luka ini mungkin asal ketidakselesaan atau kerosakan di bahagian lain di dalam badan.

Bekerja dengan tangan mereka, osteopaths merawat semua bahagian badan, termasuk belakang, kepala, pergelangan tangan, bahu, siku, lutut, pergelangan kaki dan kaki. Osteopati dalam banyak cara yang sama dengan kiropraktik, tetapi osteopaths lebih mengambil berat daripada tulang dengan salah jajaran tulang dan menumpukan perhatian lebih kepada teknik tisu lembut untuk melonggarkan otot. Satu lagi perbezaan adalah bahawa ahli tulang banyak menggunakan x-ray untuk mendiagnosis masalah, sedangkan osteopaths bergantung kepada pengetahuan mereka tentang tubuh manusia untuk merasa di mana terdapat disfungsi dan imobilitas.

Seorang doktor Amerika dan jurutera diasaskan osteopati pada 1874. Dia terkejut dengan kehilangan isteri dan tiga anaknya dalam wabak meningitis dan tidak dapat memahami mengapa doktor telah gagal untuk menyelamatkan mereka. Didorong oleh tragedi itu, dia mula memeriksa tubuh dan menjadi yakin bahawa ia tidak dapat berfungsi dengan baik kecuali ia adalah bunyi struktur. Masih merupakan seorang kuat agama dan percaya bahawa badan itu telah dicipta oleh Allah di dalam imej sendiri dan sekali dikembalikan kepada reka bentuk asalnya akan dapat sembuh.

Oleh penyesuaian semula osteopathic, semula jadi tenaga kehidupan penyembuhan badan akan mengembalikannya kepada kesihatan. Pemikiran di sebalik rawatan beliau yang darah diedarkan secara normal, penyakit tidak dapat berkembang. Sebaik sahaja ia menjadi lemah, walau bagaimanapun, ia akan pergi masam dan penyakit akan mengikuti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar