Menyembuhkan Sakit Dingin - Remedi Home For sejuk Penyembuhan Sore

Menyembuhkan Sakit Dingin - Remedi Home For sejuk Penyembuhan Sore

Ubat rumah untuk kudis sejuk yang popular sekarang, kerana rakyat menerima bahawa rawatan rumah adalah lebih berguna, kelajuan untuk melegakan gejala dan mencegah wabak berulang.

Sakit sejuk dipanggil sebagai lepuh demam atau herpes labialis. Ia disebabkan oleh jenis jangkitan herpes simplex virus 1, dan biasanya memberi kesan pada kulit bibir, mulut, dan muka. Ia adalah virus berjangkit. Ini bermakna anda boleh menyebarkan jangkitan kepada orang lain, walaupun untuk bahagian-bahagian badan anda sendiri (mata dan kemaluan) juga. Virus boleh merebak ke lain dengan kulit-ke-kulit langsung seperti ciuman, kongsi item seperti makanan perkakas, tuala atau berus gigi yang telah dijangkiti oleh virus. Yang paling penting untuk mencegah sentiasa mengamalkan kebersihan diri. Tidak menyebarkan virus kepada orang lain dan juga tidak menyebarkan virus tersebut kepada bahagian-bahagian badan anda sendiri seperti mata dan kemaluan. Kadang-kadang, mereka sering disalah anggap sebagai sariawan (ulser mulut tidak berjangkit).

Tanda-tanda bermula selepas 2-3 minggu pendedahan kepada virus. Tanda-tanda bermula dengan gatal-gatal, bengkak dan kesakitan dalam satu atau dua hari, dan kemudian muncul kecil, merah atau coklat lepuh menyakitkan berhampiran kulit pada bibir atau mulut anda. Lepuh boleh pecah. Gejala boleh bertahan 1-2 minggu.

Terdapat beberapa cara yang boleh membantu anda untuk melegakan simptom dan mencegah wabak berulang:

- Gunakan jeli petroleum
Petroleum jelly boleh digunakan sebagai ubat rumah untuk melembapkan dan melembutkan sakit sejuk. Ia membantu untuk menghalang mereka daripada keretakan dan pendarahan.

- Gunakan beg teh
Teh mengandungi asid tannic yang bertindak sebagai anti-virus. Sapukan beg teh untuk beberapa minit lepuh, ulang setiap jam atau menekan uncang teh yang hangat selama lebih kurang 30 minit. Ia menghalang pembangunan mereka.

- Ekstrak balsem Penggunaan Lemon
Memohon ekstrak balsem lemon pada lepuh yang membantu untuk mengurangkan gejala dan mempercepatkan penyembuhan. Balsem lemon dikenali sebagai balsem lebah, yang merupakan penyelesaian berasaskan sulfat dengan tembaga sebagai elemen surih. Ia juga telah menunjukkan hasil yang baik dalam banyak kes-kes wabak demam lepuh.

- Gunakan Echinacea
Echinacea adalah antiviral kuat, dan telah dicadangkan sebagai rawatan untuk demam lepuh.

Sebab kenapa pilihan rakyat remedi rumah semula jadi untuk mengubati sakit sejuk mereka kerana ubat mengandungi bahan yang membina sistem imun dalam badan kita untuk sembuh daripada jangkitan. Dibandingkan dengan ubat anti-virus, mereka bekerja lebih baik jika anda mengambilnya sebelum virus itu mula kembali, sebelum anda melihat lepuh tetapi mereka tidak mencegah berulangnya sekali rawatan dihentikan. Apa yang pernah dengan cara yang anda pilihan untuk menanganinya, pastikan anda memilih cara terbaik untuk menangani. Jadi, sakit sejuk tidak perlu mendapatkan di jalan hidup anda.

Rawatan rumah telah terbukti berkesan untuk menyembuhkan, melegakan tanda-tanda ketidakselesaan dan mengurangkan wabak kejadian dengan membina sistem imun anda. Rawatan penyelesaian yang lengkap untuk sakit sejuk menggunakan remedi rumah semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar