Merawat Dingin Bersama Dengan Bawang

Merawat Dingin Bersama Dengan Bawang

Ramai orang tidak mengetahui tentang manfaat kesihatan bawang. Oleh itu, mereka mempunyai idea yang sedikit bahawa bawang boleh membantu bakteria perjuangan dan virus, sekali gus bertindak sebagai perisai untuk melindungi ketahanan badan. Dari segi sejarah, bagaimanapun, bawang telah menjadi sebahagian daripada beberapa tamadun termasuk tamadun Mesir di mana bawang digunakan sebagai upah bagi pekerja yang bekerja di piramid. Pada masa kini, doktor di seluruh dunia sedang menggalakkan orang ramai untuk memasukkan bawang dalam diet mereka, kerana mereka adalah kaya dengan quercetin dan fitokimia.

Ia adalah menarik untuk ambil perhatian bahawa bau yang kuat dalam bawang yang membuat mata berair dan hidung untuk menjalankan dasarnya ciri yang menguatkan sistem ketahanan badan. Lebih-lebih lagi, ia membantu badan kita untuk menghilangkan virus dan mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh kesesakan. Oleh kerana faktor-faktor ini, bawang digunakan secara meluas dalam sup dan sirap batuk. Bawang menghasilkan haba dalam bidang seperti hidung dan membantu dalam menghadkan kesan selsema dan batuk ke tahap yang hebat. Hirisan bawang boleh dimasukkan ke dalam mangkuk dan disimpan di bilik-bilik pada waktu malam. Ini boleh membantu dalam menyerap bakteria dan virus dari udara. Ubat ini bermula sejak tahun 1918 apabila keseluruhan Sepanyol berada di bawah cengkaman selesema Sepanyol maut. Pada masa itu doktor mendapati bahawa keluarga seorang petani tidak terjejas oleh selesema ini kerana mereka telah mengikuti ubat tersebut di atas.

Walaupun sesetengah orang menentang bawang kerana mereka mendapati bau yang kuat tidak tertanggung ia perlu diingat bahawa bawang adalah mungkin satu-satunya anti virus, anti sayuran parasit dan anti bakteria yang juga kaya dengan kalium, mangan, vitamin B6, vitamin C, kromium dan serat . Oleh itu, adalah dinasihatkan untuk memasukkan bawang dalam diet seharian kita, terutama ketika kami sedang mencari imuniti kepada batuk sejuk dan bersama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar